Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /customers/d/3/9/nettpilen.no/httpd.www/wp-includes/post-template.php on line 251 Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /customers/d/3/9/nettpilen.no/httpd.www/wp-includes/post-template.php on line 251 Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /customers/d/3/9/nettpilen.no/httpd.www/wp-includes/post-template.php on line 251 Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /customers/d/3/9/nettpilen.no/httpd.www/wp-includes/post-template.php on line 251

HP, Intel, GM og Walmart krever endringer i fornybar energi

Frustrert over mangel på fornybar energi og en innkjøpsordning som er for komplisert, har et dusin store amerikanske selskaper gikk et initiativ for å tvinge regjeringen og verktøy for å endre.

Marty Spitzer, direktør for US Climate and Policy Renewable Energy for World Wildlife Fund (WWF), sa at det er nok av fornybar energi etterspørsel fra amerikanske selskaper, men det er ikke på langt nær nok tilførsel. I tillegg sette opp kontrakter for fornybar energi er komplisert, tidkrevende og vanligvis ikke oppnåelig på skalaen store selskaper ønsker.

“De vil at alle i Verktøy-markedet for å vite at de har betydelige … fornybare energi mål og de ​​er her for det lange løp,” Spitzer sa. “Dette er ikke et forbigående innfall.”

Sammen med WWF og World Resources Institute (WRI), har selskapene inngått en pakt som støtter seks prinsipper for å identifisere hva som er nødvendig når du kjøper fornybar energi.

De innledende selskaper inkluderer Bloomberg, Facebook, General Motors, Hewlett-Packard, Intel, Johnson & Johnson, Mars, Novelis, Procter and Gamble, REI, Sprint og Walmart.

Under en telefonkonferanse i går med media, tjenestemenn fra selskapene skissert prinsippene de ønsker energibransjen til å vedta å øke bruken av fornybar energi:

“Det virker veldig enkelt, men det er mange bevegelige deler,” sa David Ozment, seniordirektør for Global Renewable Energy for Walmart. “Fremover med disse prinsippene lar alle vite hva våre bekymringer er, og noen av de mekaniske problemer som må fikses.”

Walmart, som andre selskaper i konsernet, er å øke bruken av fornybar energi, fordi det kan nå koste konkurransedyktig med tradisjonelle energikilder.

I april uttalte Walmart det ønsket å en dag få 100% av sitt energibehov fra fornybare kilder, slik som solenergi, vindkraft, biodrivstoff og vannkraft. “Vi ønsker å drive innkjøp av syv milliarder kilowatt timer globalt innen utgangen av 2020,” Ozment sa.

“Energien i fremtiden, eller rutenett av fremtiden kommer til å være mye forskjell enn det er i dag.”

En av klager fra bedriftens representanter i konferansesamtalen er at energibransjen fungerer ofte som om det eneste målet er å tilby mer fornybar energi studiepoeng (REC).

RECs er ikke-varige energivarer etablert av den føderale regjeringen som en måte å bevise at en megawatt-time (MWh) strøm ble generert fra en kvalifisert fornybar energiressurs. RECs kan handles mellom bedrifter for å gjøre dem i stand til å oppnå regjeringens fornybare energi mål.

“I vårt arbeid med verktøy, er denne nyheten til mange av dem,” sier Amy Hargroves, direktør for samfunnsansvar og bærekraft for Sprint.

I stedet konsernene ønsker regjeringen og verktøy for å vite at fornybar energi kan hjelpe bedrifter med å spare penger som tilgjengelighet øker. De kostnadsbesparelser kunne gått til kundene.

“Det vi snakker om er en ganske betydelig endring i hvordan energibransjen fungerer i dag. Det er så mange barrierer fordi ting ikke har blitt gjort på denne måten før,” Hargroves sa. “Så det vi prøver å gjøre er å få selskapene som har vært involvert i dette og har minsker å dele og da fungere som en akselerator.”

Legg inn en kommentar

Abonner på vårt nyhetsbrev